You are here: Home > Косметика > Технологія вирощування часнику

Виховання почуття честі і відповідальності у дітей

Найважливіше значення у вихованні почуття честі має увага до позитивних вчинків дитини. Не можна не помічати і проходити мимо, коли діти старанно виконали будь-яку роботу чи здійснили гідний вчинок.

Якщо ніхто і ніколи не помічає добрих вчинків дітей, у них розвивається до всього байдужість. Дітям набридають такі постійні епітети: «Як тобі не соромно», «Подивіться на нього, який він безсоромний» і т. ін. Діти звикають до цих епітетів і не реагують на них навіть і тоді, коли дійсно поводять себе безсоромно.

Про неправильні вчинки дітей треба   говорити їм у вічі. А коли дитину соромлять даремно, треба брати її під захист, відстоювати її честь. Якщо образили дитину помилково, через непорозуміння, запідозривши її в нечесних вчинках,   треба просити пробачення.

Честь — це дуже сильне людське почуття, яке необхідно чуйно оберігати і стимулювати. Коли честь дітей захищається дорослими, коли їх гідність оберігається, то вони стають чуйними і до інших  в першу чергу до своїх батьків та вчителів. Діти, які вміють обе­рігати і захищати честь своїх батьків та вчителів, ніколи не дозво­лять порочити їх ім’я своїми негідними вчинками.

Почуття відповідальності. Відповідальне ставлення до справи та до своїх обов’язків — це невід’ємна риса людини, яка виховується з дитинства.

Діти повинні почувати себе ніяково,   коли вони не до кінця довели яку-небудь справу, коли з їх вини зіпсовано або знищено яку-небудь річ.

За навмисно зірвану справу чи зіпсовану річ діти повинні бути покарані. Але дітей не можна карати за кожну недороблену  роботу,   за кожну зіпсовану чи зламану річ.

Їм не­обхідно переконливо доводити шкоду, якої завдала справі їх безві відповідальність,   необережність  і  зневажливе ставлення до речей, показати наслідки їх недбалості. Корисно буде, коли дитина відчує, що з власної вини вона позбавила  себе улюбленої речі, яку батьки не можуть вдруге купити.

Треба, щоб діти будь-що виконали доручену роботу, щоб по мож­ливості самі відремонтували зіпсовану річ. Якщо батьки раз у раз самі будуть доводити до кінця недороблену дітьми роботу, якщо вони будуть відшкодовувати кожну зіпсовану ними річ, у дітей розвиватиметься повна безвідповідальність.

Батькам необхідно виховувати у дітей   почуття   відповідаль­ності, яке народжується і міцніє лише тоді,  коли діти розуміють   , свої вчинки, коли вони шанують своїх батьків і бережуть наслідки їх праці.

Покарання за кожну зіпсовану річ менш ефективний  засіб, який не виховує свідомого почуття  відповідальності. Треба, щоб без покарання дитина переживала свою провину.

Tags:

Leave a Reply