You are here: Home > Косметика > Технологія вирощування часнику

Поради автотуристам

Обираючи маршрут, автотуристи повинні чітко уявити, з якою ме­тою вони вирушають у мандрівку: одних цікавить природа рідного краю, інші хочуть ознайомитися з історичними місцями і пам’ятками архітектури, з індустріальними центрами нашої країни.

Багато хто має намір провести відпустку на лоні природи, порибалити або ж зайнятись полюванням. Тому, складаючи маршрут, треба враховувати уподобання всіх учасників подорожі. Але слід мати на увазі, що кінцева мета будь-якої подорожі чи екскурсії —відпочинок.

Тому не слід долати протягом дня надто велику відстань. Завжди зважайте на рівень підготовки та фізичного загартування учасників, досвід водія, пору року, кошти й час на поїздку та інші фактори.

Не прагніть якомога швидше завершити подорож і пройти весь маршрут в стислі строки на підвищених швидкостях. Такий режим подорожі, крім нікому непотрібного напруження і втоми, не дасть нічого.

Перші далекі поїздки краще здійснювати вже вивченим і перевіреним маршрутом, який проходить добре обладнаними, з досконалим покриттям шляхами. Слід простудіювати відповідну довідкову літературу, щоб з’ясувати, де саме розміщені готелі, станції технічного обслуговування автомобілів, бензозаправні станції.

Це дасть змогу пайраціональніше скласти графік руху.  Добре, коли протяжність маршруту для перших автопробігів не пе­ревищує 2000 км в один бік. Найзручніше вирушати в автомобільну подо­рож о 6—7 годині ранку, через 2—3 години — зробити нетривалу зупинку (на 10—15 хвилин) з тим, щоб побіжно оглянути автомобіль.

Потім знову 2—3 години їзди, після чого — ретельний огляд автомобіля, обід і відпочи­нок. Після відпочинку наступний проміжок шляху (2—3 години їзди). За­гальний час перебування автотуриста в дорозі протягом дня має не переви­щувати 9—11 годин.

Щоб уникнути вимушених зупинок, зумовлених несправністю авто­мобіля, треба ще перед початком подорожі ретельно його оглянути. Новий автомобіль слід обкатати (до 3000 км).

Якщо машина вже експлуатується, то, крім звичайного другого технічного обслуговування (ТО-2), необхідно промити систему живлення та систему змащення двигуна, перевірити си­стему електрообладнання, ретельно оглянути гальма, шасі, шипи. Бездоганно справними мають бути звукова і світлова сигналізації.

Повсякденна експлуатація автомобіля призводить до того, що окремі його вузли нерівномірно зношуються або стають непридатними. Тому, перш ніж вирушати у далеку мандрівку, треба усунути всі виявлені дефекти, яки­ми б незначними вони не були.

Часом незатягнута сьогодні гайка завтра примусить виконати значно складніші роботи — це зайвий клопіт у дорозі.  Основну увагу слід приділяти шинам.

Якщо весь маршрут проходять шляхами з добрим покриттям, тиск повітря в шинах має перевищувати на 8—12% встановлений нормою. Це усуває перегрівання шин, поліпшує накат.

Крім стандартного комплекту автомобільного інструменту треба мати з собою такий набір: вентиляторний ремінь, корінний лист ресори (для «Москвича»), ротор, конденсатор, молоточок і ковадло, діафрагму бензона­соса, електролампочки, підшипник передніх коліс, золотники з ковпачками, свічі, пробкові прокладки бензовідстійника, фільтри тонкої очистки, камери (2—3 шт.), повністю змонтоване колесо, рідину для гальм і амортизаторів, ізоляційну стрічку, воскову пасту, автол, нігрол (1—2 кг), мастило 1—13 (0,5 «г), автоаптечку, вулканізаційний апарат (в наборі), лопату, сокиру, відро, щітки, маслянки, трос (буксирний).

Завжди стане в пригоді тент-намет з тканини «сахара». Розмір його розрахований на будь-які автомашини — від «Запорожця» до «Волги».

Знадобиться автотуристу також чотиримісний намет з тентом. Стінки намету і тент виконані з водонепроникної тканини, яка водночас вільно про­пускає повітря. Є в ньому і «кишені» для господарського дріб’язку.

Цілком зрозуміло, що перелічити всі речі, необхідні в дорозі, практич­но неможливо, оскільки це залежить від смаків і запитів самих мандрівни­ків. Тому кожний автотурист (або група), залежно від тривалості подорожі, повинні самі визначити, що для них не буде зайвим…

Пам’ятайте, що акумулятор — це ваша портативна електростанція, за допомогою якої можна встановити в одному-двох наметах освітлення, користуватися радіоприймачем, електробритвою і т. ін.

Тому перед початком подорожі акумулятор треба старанно зарядити і через кожні 800—1000 км перевіряти рівень електроліту. В разі потреби (якщо помітне википання) доливають дистильовану воду.

Ночівлю слід планувати у готелях невеликих населених пунктів, автопансіонатах, туристських базах. Великі групи влаштовуються на ночівлю бівуачним порядком, обравши затишне місце і встановивши чергування. Водії від нічного чергування звільняються.

Погоджений і затверджений групою план подорожі набуває сили закону, обов’язкового для всіх учасників. Крім того, група складає кошто­рис, в якому передбачаються витрати па технічне обслуговування машин, бензин, змащувальні матеріали, ночівлю, харчування, огляд музеїв тощо.

Необхідно передбачити певну суму коштів на випадок вимушеного ре­монту. До кошторису не входять витрати по підготовці до подорожі, вартість спорядження, запасів, фотоприладдя.

Подорож необхідно оформити у клубі туристів або туристській секції добровільного спортивного товариства і одержати там маршрутний лист або посвідчення із зазначенням шляху слідування. Під час мандрівки маршрут­ний лист відмічається в головних пунктах маршруту. Відмічати його можна на туристських базах, в пансіонатах, автоклубах і т. ін.

Радимо вам вести шляховий журнал (щоденник), описуючи в ньому етапи подорожі, свої враження і т. ін.

Згодом дорожні нотатки можуть стати цікавим матеріалом для цікавої розповіді про історію і природу тих місць, які відвідав автотурист, або ж для змістовного виступу в пресі.

Leave a Reply